Dag 1,2: vliegreis en aankomst

24 augustus 2017

Woensdag 17.50 is het dan eindelijk zover. Het vliegtuig vertrekt! En wij zijn onderweg naar Thailand. Eerder die dag waren we sochtends nog op verjaardag geweest bij onze draak Jack en vervolgens zijn we in de auto gestapt richting Schiphol. Met 3 koffers en 13 gebakjes van de plaatselijke bakker om kado te geven aan de crew. Dat is de regel als je als personeel mee kan aan boord. En of je mee mag en hoe je mee mag: dat is altijd spannend! Zouden we meekomen? Is er misschien nog business class vrij? En jawel hoor.. heerlijk naast elkaar Business class. De gebakjes hadden de reis niet heel mooi overleefd maar de crew was er blij mee. En wij natuurlijk ook. Eerst lekker gegeten en de wijnkaart ruimschoots getest en vervolgens bedje plat en wat uurtjes proberen te slapen. Voor mij gelijk moment om mijn nieuwe ostrich pillow te proberen. Belachelijke reiskussen die je op je hoofd zet. Het ziet er niet uit, maar het ligt geweldig. Ik heb dus ook prima geslapen. Bij tjer ging het wat minder dus die heeft de halve film collectie doorgeakkerd.

Smorgens kwamen we aan op Bangkok airport. Op naar de volgende uitdaging, want we moesten nog een vlucht naar Koh Samui fixen. Wederom op standby gevlogen en waar dit vorig jaar een drama was, konden we nu gelijk door. Snel een bakkie en weer door het vliegtuig in. Tjer was wat moe, dus die heeft dan toch maar mijn belachelijke kussentje geprobeerd en zo toch nog een uurtje slaap gepakt.

Aangekomen op Samui hebben we snel ons zomer outfit aangetrokken en vertrokken naar de pier in de hoop dat we daar nog de boot van 1 uur konden pakken. De volgende ging namelijk pas om half 5. Gelukkig was 1 uur hier de Thaise 1 uur wat betekend dat hij een half uurtje later was en wij dus weer het geluk hadden dat we in 1x door konden.

Eenmaal aangekomen op Koh phagnan, onze eerste vakantiebestemming, kwamen we per toeval gelijk aan met de anderen uit onze groep, die een dag eerder aangekomen waren en via een andere route naar Koh phagnan gereist zijn. Fantastische timing dus. Samen in de taxi en hup naar ons hotel.

De aankomst viel wel wat tegen aangezien de kamers niet helemaal waren wat we verwachten. Vorig jaar waren we hier immers ook geweest en had de 1 een nog mooiere kamer dan de ander. Naja, je leeft hier toch buiten. En wat is het hier heerlijk. Het personeel herkende ons meteen en Jannetje Brannnnddds vliegt alweer om de oren.

De eerste massaman en kip cashewnoten is ondertussen ook versnaperd en de Schwepper voorraad is al aan het slinken.. morgen meer over Milky Bay!

1. HH:
    24 augustus 2017
    Toe maar .. alles wat mee kan zitten met de reis hadden jullie dus ook mee Top .
    Leuk geschreven Jacob .
    Have Fun jelui
  2. Moeder:
    24 augustus 2017
    Hoe kan het ook anders. Stelletje geluksvogels. Leukk om zo met jullie mee te lezen. Geniet er van en de groetjes aan de rest