Dag 2: brommerren over het eiland

25 augustus 2017 - Koh Phangan, Thailand

Dag 2: de ochtend begint met het oude vertrouwde ontbijtje op het strand. Wanneer we aan Thailand 2016 terugdachten dan was dit altijd 1 van de dingen die genoemd werd. Dus dit ritueel gaat in 2017 gewoon weer verder. En het eten is hier allemaal heerlijk. Gisteravond hebben we ook weer ruimschoots genoten van de biefstukken, halve kippen, inktvis, noem maar op. De bediening had een prachtige lange tafel voor ons klaargezet op het strand.. een plaatje! Heerlijk genieten aan het water, tussen de palmbomen en met elkaar. Super!
Vandaag besloten we om een brommertje te huren. Eenmaal bij de receptie toch maar even gevraagd of we een kamer upgrade kon krijgen. Ome Jan én tante Jannie, vorig jaar nog grootgrondbezitter van Villa 1, waren deze ronde in een kamer gedrukt waar precies een 2 persoonsbed kon staan, laat staan de koffers. En dit gold ook voor de rest van het gezelschap. Maar we hadden geluk. De villa's waren tegen een kleine vergoeding opeens beschikbaar en de vrouw (met piemeltje) achter de balie wist het allemaal in orde te maken. Ome Jan kan vanaf nu dus weer luidkeels roepen dat hij in Villa 4 logeert.
De brommertjes waren ondertussen ook gearriveerd dus we konden de hort op. Bestemming: haad khom, een prachtig strandje waar je super kan snorkelen. Navigator Amanda en Rick wisten ons veilloos (ahum) naar dit ongerepte stukje natuur te leiden. En wat was het mooi. Prachtig. Na een uurtje rond gedobberd te hebben, hebben we het lokale restaurantje onveilig gemaakt. Vervolgens weer op de brommer richting het volgende pareltje: Malibu beach, bekend van de leuke palmen op het strand en bijgenaamd quiet beach: je moest er stil zijn. Tja, dan moet je hier niet met 12 urrekers naartoe gaan natuurlijk. Het decibel gehalte steeg al snel en het was al snel gedaan met dit stille stukje natuur, compleet met Baywatch taferelen en dolfijn sprongen door de familie Pip.
Ook hier hielden we het na een uurtje weer voor gezien en zijn we langzaam aan in colonne terug gebrommert. De helft van de groep heeft nog van een heerlijk massage genoten, de andere helft was ons aan het zoeken. Heerlijk relaxed verschenen we dus weer aan het diner, wederom op het mooie strand, aan de lange tafel. Wederom met veel biefstukken, halve kippen, mossels, inktvis en noem maar op. Dag 2 je was fantastisch!

1. Marieke:
    25 augustus 2017
    Wauw wat een prachtige stranden ...!
    Volgend jaar ook maar eens zo'n reis met de Fam post doen
  2. Sophia:
    25 augustus 2017
    Ik kom eraan vrienden !!!!!!!
  3. Anne-Wil:
    26 augustus 2017
    Wauw! Leuk om mee te lezen. Gezellig met zijn allen aan de lange tafel. Nu al benieuwd naar dag 3
  4. Gerie Gerssen:
    26 augustus 2017
    Wat mega super, jullie zijn echt bofkonten
  5. Alida:
    26 augustus 2017
    Ooh, wat is het daar mooi . Veel plezier en genieten .
  6. H.H Radewalt:
    26 augustus 2017
    Ziet er top uit, geniet ervan.
    De groetjes aan iedereen