Dag 12,13,14: Laatste dagen en terugreis

6 september 2017 - Bangkok, Thailand

Dag 12, maandag 3 september. De dagen in Koh Samui bestaan uit het overgrote deel uit niet al te veel doen. Gelachen word er overigens wel genoeg! Met name tijdens de sessie’s in het zwembad onder leiding van Pilatus coach 'tante Jannie’ die met gemak de beentjes naar de neus beweegt. Bij ons gaat dat overigens ietsje minder makkelijk wat al snel toch de gekste taferelen leid. Na de Yoga les, hebben we couple retreat in het zwembad, waarbij ik in mijn ooghoeken een moeder de handen voor de ogen van haar zoontje zie doen. Aan deze opvoeding waren de kinderen van onze Franse metgezellen blijkbaar nog niet toe. Rond de klok van 5 gaan we per taxi naar het welbekende en overvolle Chaweng. De toeristen trekpleister van Koh Samui waar we vorig jaar de bruiloft van Harm en Inge hebben gevierd. We laten ons afzetten bij het Grand Centara resort en maken een groepsfoto op de trap waar vorig jaar het bruidspaar elkaar voor het eerst in de ogen keek deze dag. We lopen dezelfde route als toen en maken wederom een groepsfoto bij het huwelijksboompje dat geplant is ter ere van hun bevestiging. Wat een leuke maar gekke ervaring is dit toch! Alweer een jaar verder! Om het Chaweng ritueel compleet te maken eten we bij Scandic, het Zweedse restaurant tegenover Grand Centara. De bediende herkend ons als snel en de Schweppers met Beef Stroganoff komen dan ook al snel op tafel.
Na het wederom heerlijke eten maken we ons op om door het o zo drukke Chaweng te manoeuvreren. Straatjes vol met toeristen, overvolle winkels en auto’s met speakers die de Thaise bokswedstrijden aankondigen. Maar tot onze grote verbazing is het in Chaweng verre van druk. Zijn de massa’s toeristen vervangen door groepen Chinezen en is er verrassend veel nieuwbouw, ook weer gericht op de Chinese mensenmassa's. Maar het mag de pret niet drukken. Er worden Michael Kors tassen gescoord voor het thuisfront, en we struinen vrolijk rond, tot het late avond-uur, op een tijdstip dat ik de voorgaande dagen al een uur of wat in dromenland was. Oftewel het was 23.00, haha. Ja, want slapen doen we hier allemaal als de beste. 21.30 tot 7.30, zo’n 10 uur totaal is zeker geen uitzondering!

De dinsdag maken we ons op voor wederom een dag vol niets doen, luieren, strandhangen en puffen. Want warm is het zeker. Volgens Ome Jan niet hot, niet very hot maar bloody hot! Vandaag is wel een bijzondere dag want Anne de Stook, bijgenaamd Annie, viert vandaag haar 15e verjaardag. En dat word gevierd inclusief slingers in het restaurant en taart met kaarsjes! We zingen haar toe en genieten van de lekkere chocolade taart. Daarnaast is vandaag de dag, dat Tjerkje en ik onze koffers moeten pakken, want wij reizen vandaag terug naar Bangkok om vervolgens een dag later de oversteek naar Amsterdam te maken. De rest van de club doet dezelfde volgorde maar dan een dag later.

Oftewel de laatste dagen van de vakantie zijn aangebroken en we kunnen ons weer opmaken voor het gewone leven, waar de wekker je wakker maakt in plaats van de eerste zonnestralen en vogelgezang, of in ons geval rennende hagedissen over het rieten dak van je vakantiehutje.

We mogen terugzien op een fantastische vakantie waar ontzettend veel gelachen is. Waar we met een geweldige groep hebben mogen reizen. Zonder narigheid maar alleen maar hoogtepunten. Thailand 2017, het was wederom geweldig! Thailand here we come again! 2018!