Dag 10,11,12: hangen en wirgen op Koh Samui

4 september 2017 - Koh Samui, Thailand

Vrijdagmiddag, we hebben net afscheid genomen van 4 uit ons reisgezelschap en varen nu in de bloedhete zon naar Koh Samui. De boot was een half uurtje vertraagd dus voordat we konden opstappen hebben we eerst een goede 3 kwartier op een paar blauw krukjes gezeten tussen wachtende menigte.
De bootreis verloopt vervolgens voorspoedig en na een kleine 1.5 uur meren we aan op Koh Samui. We worden naar busjes geleid die ons naar ons hotelletje in Bophut brengen: een vissersdorpje in het Noorden van Samui waar ondertussen geen vissersboot maar te bekennen is. Ons hotelletje doet erg luxe aan, bedjes aan het strand, mooi zwembad en schone en luxe kamers. We stallen onze spulletjes uit en maken ons klaar voor het avondeten. Het restaurant van Franse eigenaar is wederom een voltreffer. Heerlijke biefstukken en eendeborsten, perfect bereid. En zoals zon beetje elke avond gaat ons lichtje heel vroeg en heel snel uit wanneer we onze buikjes vol hebben.

De zaterdag staat in het teken van hangen en wirgen. In tegenstelling tot de voorgaande dagen gaan we er eens niet op uit, maar blijven we relaxen aan het strand en bij het zwembad. We eten smiddags en s'avonds hier bij het restaurant omdat het zo goed bevallen was en verder vullen we dag zwemmend, liggend en slapend op de strandbedjes, af en toe onderbroken door een massage, gezichtsbehandeling of voetscrub. Of alles achter elkaar zoals Ome Jan, die 4 uur later een babyhuidje heeft! Anne en Schoonpapa, sjeezen nog wat op de waterscooter, Tjerkje krijgt een gezichtsbehandeling met verse komkommer en ik krijg een massage waarbij ik af en toe mijn voeten naast mijn gezicht zie buigen. Ik wist niet eens dat ik dat kon!

S'avonds na het eten besluiten we naar Bophut te lopen. Per taxi zou dit langer duren dan over strand, dus we pakken de strandroute. Omdat het die dag en avond zo warm was lopen we al snel aan etter. Aangekomen in Bophut blijkt het gros van de winkeltjes gesloten dus we drinken wat, struinen door de straatjes om niet veel later de strandwandeling terug te maken.

Zondag staat wederom in het teken van niet al te veel doen. De enige activiteit vandaag bestaat uit het bezoeken van de International Church. Een kerkdienst die gehouden wordt in een van de zaaltjes van het Ibis hotel. Gelukkig stond de airco aan want het was die hele dag al amper uit te houden. Blije gezichten wanneer we de kerk binnenkomen: het aantal gasten werd namelijk opeens verdubbeld. Ons onaangekondigde bezoek werkte ook iets verlammend op de stembanden van de band, maar desalniettemin hebben we hier een mooie dienst beleefd met een duidelijke boodschap van de Zuid Afrikaanse dominee: blijf bij het Woord en lees de bijbel persoonlijk. Wat werkt God op dit moment in mij? We babbelen na de dienst nog even na met de mensen uit de kerk en spoedden ons hotelwaarts om nog even snel een verkoelende duik te doen. De avond vullen we wederom etend en al heel snel slapend: we worden met de dag lamlendiger.

De overige 2 dagen staan er weer activiteiten op de planning: een bezoekje aan Chaweng en de huwelijksboom van Harm en Inge en op dinsdag een Thaise kookworkshop.
Dinsdagavond gaan wij terug richting Bangkok, de rest van de familie volgt woensdag.
De laatste dagen dus...